Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Den har jag aldrig sett förut. Kikade lite på Youtube och den ser ju ganska premium ut invändigt. Festligt med skärmar som åker upp och ner.

Men finns den i olika versioner eller vad är grejen? Verkar ju finnas som både plugin-hybrid men även elvariant med bensin(?)motor som laddar upp batteriet på 39kWh.

Får hoppas bilen har bättre säkerhetstänk än deras hemsida ;-) :-D
apersson850 skrev: fre 25 jul 2025, 15:27 Den källa jag hittade påstod att även Model Y var mätt enligt VDA-liter, men de kan ju ha fel, förstås.
Det finns dessutom ett antal olika europeiska standarder för hur utrymmet ska mätas, där framför allt höjden skiljer.
När jag lastar så mycket att storleken på bagageutrymmet har betydelse är det mycket större klumpar än de enlitersklossar som VDA använder. Verktygslåda, kameraväska, fällbar stol, förtält, laserskrivare/kopiator och andra större och ofta fyrkantiga ting kräver både bredd och takhöjd för att gå att lasta rimligt.

XC90:n jag har nu köpte jag av en slump, men när jag köpte bil överlagt förra gången ratade jag XC60 för att den var för liten i bagageutrymmet. Blev en XC70 i stället den gången.

Jo, ID.4 GTX förtjänar epitetet ynklig på grund av att det bagageutrymme som till att börja med verkar fullt rimligt helt förstörs av den hårt nedtryckta taklinjen och dessutom har den en ynklig släpvagnsvikt.
Särskilt det sistnämnda är en vanlig sjuka hos elbilar.
Jag tror faktiskt du har missat att lyfta ut det övre lastgolvet i ID4. Testa lyft ur det och lasta från botten, då borde taklinjen inte vara det minsta problem och du kan nyttja alla liter på ett bra sätt. Jag kör inte heller runt med varken VDA-liter eller läskbackar, men ditt sätt att använda ordet ynklig är märkligt vilket många verkar hålla med om.

Jag hade naturligtvis också velat ha en XC90 till bagage men den kommer ju med vissa andra nackdelar som yttermåtten. Dessutom vill jag köra på el och då är EX90 lite väl dyr.
  • 1
  • 444
  • 445
  • 446
  • 447
  • 448
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]