- Igår, 08:00
#1613862
Jag har ju kört min 745-a i 15 år på E85 och innan dess körde jag farsans gamla 144 på E85 tills den "gick hädan" (såldes som reservdel). Frugans Subaru XV är ju en Flexifuel. Det har börjat dyka upp flera annonser om Flexifuel konvertering. 2022 började visst regeringen "sponsa" ombyggnad, men ingenting större verkar ha hänt...... varför är det så trögt med etanoldrift???? Frugan vägrar t.ex köra på E85, "det är bökigt"....... Ok den drar 1 dl mer per mil, men vadå?? Lite miljötänkande kan man väl begära. Jag har byggt om 745-an "efter eget huvud" men funderar på att köpa en modern ombyggnadssats för att slippa "ställa om" motorn mellan sommar och vinterbränsle.
https://eflexfuel.com/se?gad_source=1&g ... pXEALw_wcB
I just found this on AliExpress:
1 744,50kr | E85 4cyl bioethanol converter Auto conversion kit Flex Fuel ethanol alternative with Cold Start Asst. biofuel e85, ethanol car
https://a.aliexpress.com/_EQOycPc
https://eflexfuel.com/se?gad_source=1&g ... pXEALw_wcB
I just found this on AliExpress:
1 744,50kr | E85 4cyl bioethanol converter Auto conversion kit Flex Fuel ethanol alternative with Cold Start Asst. biofuel e85, ethanol car
https://a.aliexpress.com/_EQOycPc
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V