- Idag, 13:18
#1613822
Hej!
Hoppas att jag lagt tråden rätt.
För ett år sedan köpte jag S80:n. Magnetkopplingen till AC gav upp omgående. Tog en magnetkoppling från en trasig bil. Denna gav upp efter några mil. Det jag menar med att ge upp är den helt och hållet slutar snurrar och remmen slirar.
Köpte ny rem som var kortare och kopplade bort AC:n. Nu är det varmt. Skulle vara skönt med AC. Sökte på reservdelar samt att fylla på gas. Läste att fyller man på med läckagemedel fördärvas systemet och en del verkstäder inte vill göra service om det finns läckagemedel i systemet. Nu till min fråga.
Hur upptäcker man att det finns läckagemedel i systemet? Skruva isär systemet? Det är ju en gammal bil och vet inte vad tidigare ägare har gjort.
Hoppas att jag lagt tråden rätt.
För ett år sedan köpte jag S80:n. Magnetkopplingen till AC gav upp omgående. Tog en magnetkoppling från en trasig bil. Denna gav upp efter några mil. Det jag menar med att ge upp är den helt och hållet slutar snurrar och remmen slirar.
Köpte ny rem som var kortare och kopplade bort AC:n. Nu är det varmt. Skulle vara skönt med AC. Sökte på reservdelar samt att fylla på gas. Läste att fyller man på med läckagemedel fördärvas systemet och en del verkstäder inte vill göra service om det finns läckagemedel i systemet. Nu till min fråga.
Hur upptäcker man att det finns läckagemedel i systemet? Skruva isär systemet? Det är ju en gammal bil och vet inte vad tidigare ägare har gjort.