- Idag, 14:46
#1613749
Bestämt mig för att fixa min manuella AC på min 940 1998.
Pratat med en AC-firma och dom säger att det oftast är kondensorn som pajar på dom flesta bilar. Oringar och annat kan vara ok enligt dom.
Hittat en helt ny kondensor av märket Nissens för ca 1300:- som ska passa min bil med tre anslutningar.
https://www.trodo.se/kondensor-klimatan ... sens-94576
Trycker jag på ventilen är där inget märkbart tryck alls i systemet. Funderar på att byta kondensorn själv och sen lämna för provtryckning hos firman. Något speciellt att ha i åtanke inför ett sådant jobb?
Funderat på att trycka i nåt ”gör det självkit” men vill nog hellre ha en icke brandfarlig gas som systemet är designat för.
Pratat med en AC-firma och dom säger att det oftast är kondensorn som pajar på dom flesta bilar. Oringar och annat kan vara ok enligt dom.
Hittat en helt ny kondensor av märket Nissens för ca 1300:- som ska passa min bil med tre anslutningar.
https://www.trodo.se/kondensor-klimatan ... sens-94576
Trycker jag på ventilen är där inget märkbart tryck alls i systemet. Funderar på att byta kondensorn själv och sen lämna för provtryckning hos firman. Något speciellt att ha i åtanke inför ett sådant jobb?
Funderat på att trycka i nåt ”gör det självkit” men vill nog hellre ha en icke brandfarlig gas som systemet är designat för.