Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna i främre läget. Men liter säger ju inte så mycket ändå, och är väl dessutom bara upp till hatthyllan. En V/XC70 lastar bara 575 liter men tack vare utformningen och allt utrymme ovanför hatthyllan så kommer man ju inte i närheten med ID4, ID7 eller t.ex Passat heller.

Men att den är liten invändigt behöver kanske inte heller bara avser bagaget :-)
batmac skrev: Idag, 01:09 Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna i främre läget. Men liter säger ju inte så mycket ändå, och är väl dessutom bara upp till hatthyllan. En V/XC70 lastar bara 575 liter men tack vare utformningen och allt utrymme ovanför hatthyllan så kommer man ju inte i närheten med ID4, ID7 eller t.ex Passat heller.

Men att den är liten invändigt behöver kanske inte heller bara avser bagaget :-)
Jag tror 99% av alla med ID7 Tourer kör runt med stolarna i bakre läget, då rymmer den 545 liter mot ID4 543 liter upp till insynskyddet. Att ID7 Tourer är stor stämmer men det är huvudsakligen ett djupt bagage, och sen köper de flesta stora kombis utan att jämföra. Båda är fina bilar och naturligtvis kan man behöva en ID7 Tourer, men ID4 är inte en liten bil, då har man inte testat den.
Just ID.4 GTX har jag alltså erfarenhet av att packa i, då dottern har en sådan. Med två barn och en hund och iväg några dagar är det ett jädra pussel att få med sig det som ska med. Det var så de lämnade en del prylar tillfälligt hos oss för de skulle ha med några andra till slutdestinationen.
Nu jämför jag givetvis med våra XC70 och XC90 och då är ID.4 GTX rent ynklig.
  • 1
  • 442
  • 443
  • 444
  • 445
  • 446

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]