- Igår, 18:48
#1613697
Halloj
Jag har en XC90 T8 TwEn AWD 407 hk, Inscription, från 2017. Bilen har cirka 13.000 mil och är i mycket fint skick. Jag har funderat länge på att sälja den och köpa samma modell samma utrustning fast nyare (typ....2023, 2024...). Min partner envisas dock med att 'man förlorar pengar varje gång när man säljer en bil', och håller fast vid det.
Jag skulle kunna sälja bilen för cirka 420.000 och köpa en ny för kanske 650-700.000, med ganska få mil. Jag tänker att min bil är mycket påkostad och fin men börjar bli äldre, kommer kosta en hel del pengar i reparationer och byten.... Vill helst ha nybilsgaranti och dyl, och slippa krångel. Tänker även att om 1 år är bilen 9 år gammal och kanske passerat 14000 mil, och då får jag kanske 350.000 kr. Är det bättre att avvakta eller är det smartare att sälja nu när jag kan få rätt så bra pris för bilen? Alltså har jag eller min man rätt?
Jag har en XC90 T8 TwEn AWD 407 hk, Inscription, från 2017. Bilen har cirka 13.000 mil och är i mycket fint skick. Jag har funderat länge på att sälja den och köpa samma modell samma utrustning fast nyare (typ....2023, 2024...). Min partner envisas dock med att 'man förlorar pengar varje gång när man säljer en bil', och håller fast vid det.
Jag skulle kunna sälja bilen för cirka 420.000 och köpa en ny för kanske 650-700.000, med ganska få mil. Jag tänker att min bil är mycket påkostad och fin men börjar bli äldre, kommer kosta en hel del pengar i reparationer och byten.... Vill helst ha nybilsgaranti och dyl, och slippa krångel. Tänker även att om 1 år är bilen 9 år gammal och kanske passerat 14000 mil, och då får jag kanske 350.000 kr. Är det bättre att avvakta eller är det smartare att sälja nu när jag kan få rätt så bra pris för bilen? Alltså har jag eller min man rätt?
