theodorkalin skrev: ↑lör 10 maj 2025, 14:58
valln skrev:Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller för min V60CC som är byggd i maj 2020?
Kan jag fortsätta med uppkopplade tjänster?
När jag frågar chatgpt så klarar sig endast bilar med Google inbyggt och det har inte jag...
Edit: Är det någon som har pratat med Volvo eller åf i ärendet?
inga SPA 60-bilar berörs av nedsläckningen. enbart vissa tidigar 90 bilar byggda 15 eller 16.
enda som krävs från våra 60 bilar är en mjukvara som ingår i service från och med vecka 7 i år. så servas bilen efter det är LTE/4g aktiverat. :)
Jag ställer mig frågande kring att det skulle finnas en mjukvara från vecka 7 i år som fixar problemet med nedsläcktningen av 2g och 3g...
Jag har frågat 2 olika Volvoverkstäder och ingen känner till detta och båda menar att nätet kommer att funka åtminstone hela 2027.
Sista gubben menade att på min V60CC 2020 som inte är google är det högst troligt att Volvo fixar sos-systemet och hänvisar till eftermarknad kring start av värmare mm.
Fast å andra sidan började sista gubben svamla om att man automatiskt behöver byta elbilens batteri efter 10 år....
Första gubben på den andra verkstaden, har jag stort förtroende för han har jag handlat med sen början på nittiotalet och han började jobba på Volvo 1986.