Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ziri
svergie2 skrev: fre 30 jun 2023, 20:48 Din bil (och resten av SPA) har 4G modem. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej......har min volvo v60 2020 oxå 4G modem...?????
av Ziri
Jag vill oxå veta.....visst har min bil oxå det...har googlat ihjäl mig o får inga svar.....v60,t4,2020......???????
Och vad händer sen...ska det uppdateras nått,för en kostnad....fattar att inget är väl klart än....//// Anna.....
av valln
Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller för min V60CC som är byggd i maj 2020?
Kan jag fortsätta med uppkopplade tjänster?

När jag frågar chatgpt så klarar sig endast bilar med Google inbyggt och det har inte jag...

Edit: Är det någon som har pratat med Volvo eller åf i ärendet?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
valln skrev:Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller för min V60CC som är byggd i maj 2020?

När jag frågar chatgpt så klarar sig endast bilar med Google inbyggt och det har inte jag...

Google, inga problem.
Sensus, mjukvaruuppgradering krävs.
https://www.volvocars.com/se/support/to ... 113d79a83/
Användarvisningsbild
av theodorkalin
valln skrev:Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäller för min V60CC som är byggd i maj 2020?

inga SPA 60-bilar berörs av nedsläckningen. enbart vissa tidigar 90 bilar byggda 15 eller 16.
enda som krävs från våra 60 bilar är en mjukvara som ingår i service från och med vecka 7 i år. så servas bilen efter det är LTE/4g aktiverat. :)
av valln
Tackar, jag har samma sim-kort från när bilen är ny.
Alltså maj 2020.

Vad tror ni då har jag bara ett 3g-sim och behöver byta till 4g-sim?
av Malmstroem
De flesta SIM-kort fungerar idag på alla operatören nät. Det finns (eller har i alla fall funnits) de som är låsta och inte kopplar upp sig på t.ex. 5G.

Vad du har för kort och vad som gäller för det kan bara du själv veta / ta reda på. Min gissning är att det kommer att fortsätta fungera.
3G släcks

Hur många sim-kort finns i bilen? Två […]

1998 nissan micra k11 bensin.

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]