- tor 10 jul 2025, 10:08
Om det är ett elände beror helt på tycke och smak. Någon form av arbete är det i alla fall. Hur mycket beror på hur nära laddplatsen det går att ställa vagnen och på om man behöver dra igång kylskåpet på gasol eller ej. Normalt kör jag på 12 V från bilen under färd. Ska kylen igång på gasol i min vagn behöver kranen öppnas på flaskan och för att det ska gå måste cyklarna lastas av. Eller så får jag köra med kranen öppen, vilket egentligen inte är tillåtet utan katastrofventil på flaskan. Går förstås att sätta dit men finns inte idag på min vagn.
Med tanke på att Youtubekanalen Elbilsmagasinet antyder med sina tester att man kan behöva stanna var femtonde mil, eller till och med ännu oftare, om man drar en husvagn i stil med min, blir det rätt många gånger på en lite längre resa.
Med tanke på att Youtubekanalen Elbilsmagasinet antyder med sina tester att man kan behöva stanna var femtonde mil, eller till och med ännu oftare, om man drar en husvagn i stil med min, blir det rätt många gånger på en lite längre resa.
Anders, XC90 D5 AWD 2019.