NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jaha, plötsligt rycker det till i bilen och bilen hackar då den får arbeta lite lätt,vid högre varv=mindre belastning=mindre ryckig,känns som asfalten är knölig som en tvättbräda.
nåja, efter omstart tänds motorlampan,nu blir jag rädd, tomgångsljudet känns inte igen.
jag tar kortaste väg hem till garaget, pluggar in OBD-läsaren, 2st felkoder P0204 injector circuit cyl4 & P2DF0 Powertrain.
jag ringer verkstäder v28 på semestern, ingen har tid med mig förrän tidigast 3-4veckor samt att Liljas i Nybro säger att felsökningskostnaden är 2600kr.
Jag googlar mig fram till att 4-cylinderns spridare är något vajsing med, jag skruvar loss den och söker på OEM-nummer och hittar rätt spridare 8mil från mig på en bildemontering för 2200kr, jag kör dit med annan bil och köper den.
30minuters skruvande provstartar jag och den låter fint igen,släcker felkoder via OBD-läsaren, lyfter även bort poler på batterierna.
sensmoral pöjkar och jäntor, ni kan om ni vill meka med moderna bilar.
nu säger vän av ordning "du måste koda om/in spridaren!", måste och måste, man kan använda kalsonger flera dagar i sträck men man BÖR kalsonger byta varje dag.

Volvo XC60 2019, motor D4204T14 (diesel)

Tejp på pinne... Tryckluft... Smal dammsug[…]

Känner igen ditt problem, jag är ocks&ar[…]

NGK tändstift fake/kopior???

@Erik Å , Funderar på om själv[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Så här ser det ut över samma omr&a[…]