Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
yknot skrev: tor 09 jan 2020, 20:24 Vad var det som gjorde att du inte ville ha den kvar? Är i läget att beställa ..
Man kan inte spela musik från USB i det andra usb-uttaget medans carplay används. Tar liiite lång tid att koppla upp när man kommer in i bilen, men det blir kanske en vanesak med tiden. Och jag använder helst bilens navigator faktiskt.
av yknot
sura56 skrev: tor 09 jan 2020, 21:12
yknot skrev: tor 09 jan 2020, 20:24 Vad var det som gjorde att du inte ville ha den kvar? Är i läget att beställa ..
Man kan inte spela musik från USB i det andra usb-uttaget medans carplay används. Tar liiite lång tid att koppla upp när man kommer in i bilen, men det blir kanske en vanesak med tiden. Och jag använder helst bilens navigator faktiskt.
Ok. Tack för svar!
av Jzon
Lånar tråden lite. Någon som vet om trådlös CarPlay skulle kunna komma som en mjukvaruuppdatering eller kräver det speciell hårdvara?
av Dejan195
Med tanke på att trådlös CarPlay inte finns med i 2026 modellerna så kommer det troligtvis inte komma några mjukvarauppdatering som kommer lösa det.
Körde själv med en Carlinkit 5.0 på min v90 2020 med Sensus i nästan ett år.
Men märkt att så fort det blivit varmt ute och varmt inne i bilen så var det ofta jag fick ”anslutningsfel” i bilen.
Kör nu med kabel och fungerar 9999/10000 av gångerna så jag skulle mycket bättre med kabel samt att du slipper delay som du har när du kör trådlöst.
av henrik92
Jag har själv sökt svar och lösning på detta länge…

Hämtade min V90 2024 för dryg månad sedan, endast CarPlay med sladd😬

Säljaren berättade att hans 2025 XC60 hade trådlös CarPlay, kändes lite surt att man missade den…

Jag hade Ottocast trådlös adapter i förra V90n från 2020, fyllde sin funktion ibland men sjukt segt och buggigt, plötsligt funkade inte etc. Lustigt nog lade den adaptern av vid bilbytet och dem vägrade skicka ut en ny på garanti.

Valet står nu mellan att vänta och se om Volvo på något sätt löser trådlöst CarPlay med en mjukvaruupdatering (drömscenario) eller köpa en ny adapter och hoppas att V90 med Android baserad infotainment är en snabbare och mindre buggig kombo….

Oavsett är det lite dåligt av Volvo kan jag tycka att inte ha löst trådlös CarPlay i så dyra bilar, både BMW och Mercedes har ju detta…
av JHg
"2025 XC60 hade trådlös CarPlay"

Tror jag inte en sekund på... Jag har en sådan. Funkar enbart via kabel.
Hej. Angående trådlös carplay, citerar detta från Sweedspeed.
"I've been using the Terunsoui adapter and it works quite well. Boots fast and has been problem free: Amazon.com: TERUNSOUl Wireless Carplay Adapter, Converts Wired to Wireless carplay Adapter for iPhone, Wireless Control Plug & Play Carplay for Cars from 2017 & for Apple iPhone iOS 10+."https://go.skimresources.com/?id=130832 ... %20%5B2%5D

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!