Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
yknot skrev: tor 09 jan 2020, 20:24 Vad var det som gjorde att du inte ville ha den kvar? Är i läget att beställa ..
Man kan inte spela musik från USB i det andra usb-uttaget medans carplay används. Tar liiite lång tid att koppla upp när man kommer in i bilen, men det blir kanske en vanesak med tiden. Och jag använder helst bilens navigator faktiskt.
av yknot
sura56 skrev: tor 09 jan 2020, 21:12
yknot skrev: tor 09 jan 2020, 20:24 Vad var det som gjorde att du inte ville ha den kvar? Är i läget att beställa ..
Man kan inte spela musik från USB i det andra usb-uttaget medans carplay används. Tar liiite lång tid att koppla upp när man kommer in i bilen, men det blir kanske en vanesak med tiden. Och jag använder helst bilens navigator faktiskt.
Ok. Tack för svar!
av Jzon
Lånar tråden lite. Någon som vet om trådlös CarPlay skulle kunna komma som en mjukvaruuppdatering eller kräver det speciell hårdvara?
Med tanke på att trådlös CarPlay inte finns med i 2026 modellerna så kommer det troligtvis inte komma några mjukvarauppdatering som kommer lösa det.
Körde själv med en Carlinkit 5.0 på min v90 2020 med Sensus i nästan ett år.
Men märkt att så fort det blivit varmt ute och varmt inne i bilen så var det ofta jag fick ”anslutningsfel” i bilen.
Kör nu med kabel och fungerar 9999/10000 av gångerna så jag skulle mycket bättre med kabel samt att du slipper delay som du har när du kör trådlöst.
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]

Det är kolvar och vevaxel som skiljer mellan […]