Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Malmstroem skrev:
joysam skrev:Jag äger två båtar, båda står nu på trailer, jag jagar, fiskar, cyklar.

Och klarar mig utmärkt med en elbil.
Jag kan inte låta bli att undra hur långt du dragit dina båttrailar med din elbil. Jag kommer att bli mycket förvånad om det visar sig vara någon längre sträcka...
Över trettio mil enkel väg några gånger.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Okalettos skrev:Brukar det inte finnas möjlighet i dagens elbilar att 'enkelt' ställa in max laddningsgrad? (Såsom i mobiltelefonen, iaf på min Samsung)
Jo. Standard på alla skulle jag säga.
Funk skrev:Det var i första hand Teslas laddstation som visade, det lär bero på att Teslabilar prioriterar just de egna laddarna i sin navigator (samt att vissa har bra priser knutit till bilen). På de andra stationerna i det närområdet var det inte i närheten av lika långa köer om jag blivit rätt informerad.
Det var flera saker som sammanföll:
1) Rent ljug på Facebook. Det påstods att det var hundratals bilar som stod på kö - i verkligheten har någon räknat ut att det var max 40st i kö om jag minns rätt. Fortfarande mycket, men inte ohanterligt.

2) Alla laddstationer i Sälen var ur funktion pga Eways konkors.

3) Alla ville ladda på samma ställe, precis som du säger för att Tesla bara länkar till egna stationer.
Lövet skrev: Idag, 13:01
Okalettos skrev:Brukar det inte finnas möjlighet i dagens elbilar att 'enkelt' ställa in max laddningsgrad? (Såsom i mobiltelefonen, iaf på min Samsung)
Jo. Standard på alla skulle jag säga.
”Dagens elbilar” det är väl alla som rullar på vägen, som också börjar komma ner i rimliga priser.
Det finns gott om bilar som ej har den möjligheten, Nissan Ariya och Leaf, MGs modeller och Kia E-niro är några som jag kommer på. Om sedan folk i majoritet använder den funktionen i de bilar som har är nog tveksamt.
  • 1
  • 429
  • 430
  • 431
  • 432
  • 433
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]