NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kalle58
Det trodde jag också. SKF är antagligen bara ett varumärke i det här sammanhanget. Det lär väl knappast vara på samma nivå som SKF kullager.
Jag har ändå haft tur eftersom jag har hittat en ok topp för 2500 spänn. Förvisso så åker jag på grisjobbet att plocka bort den och göra bytet själv. Jag räknade att kostnaden blir inte mer än vad ett kamremsbyte ligger på om man lämnar in på verkstad. Men man blir förbannad på onödiga kostnader och massa skitjobb, pga undermålig kvalitet.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kalle58 skrev: ons 11 jun 2025, 19:00 SKF är antagligen bara ett varumärke i det här sammanhanget.
Nej, det är ett välrenommerat premiummärke som lär tillverka vattenpumparna själv
Skriv ett klagobrev här och uttryck din besvikelse att deras produkt inte ens klarar rembytesintervallet. Plus att den orsakat dyrt motorhaveri.
https://www.skf.com/se/support/contact/ ... al-support

Faktiskt intressant för oss andra att veta om de tar något ansvar. Ska jag köpa pump från Aisin i stället för SKF nästa gång..? :-D INA var en nitlott, det har jag redan provat. Läckte från start.
av Kalle58
Jag får se om jag orkar börja bråka med dom. Förmodligen bryr dom sig inte. Det blir en original sats med rem och pump när jag skruvar ihop allt igen. Jag ska lägga upp bilder på pumpen när jag har skruvat ur den. Jag tänkte såga den i 2 delar så man tydligt ser hur lagret ser ut på insidan 😀
Kalle58 skrev: ons 11 jun 2025, 22:28 Jag tänkte såga den i 2 delar så man tydligt ser hur lagret ser ut på insidan 😀
Har du väl sågat isär så är det definitivt kört att reklamera :-D

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]

Pilot Assist

Finns det olika Pilot Assist? Jag har kört li[…]

Visa din semesterbil(d)

Vart ju inte bara öl, korv och sightseeing ut[…]