- ons 11 jun 2025, 15:03
Hej
Finns någon i Sjuhärads området som kan läsa ut felkod med vida?
Har haft vatten i ena strålkastaren en längre period som jag fått torka ut ett par ggr.
Nu senast så fick jag vid återmontering felmeddelande att strålkastarservice erfordrades varpå lampan slocknade.
Dock fungerade lampan igen vid nästa start men lyser oerhört svagt.
Fick samtidigt felkod för airbag, att service behövs snarast.
Har provat med nya xenonlampor orginal men samma problem.
Hade tänkt beställa ny gummipackning då jag lokaliserat att det kommer in vatten runt ballasten men hur vet jag inte men på insidan runt packningen var det blött. Så det måste rinna in där och sen lägger det sig på bottnen.
Ska köpa ny ballast, eller bättre begagnad men behöver ha felkoden nollad efteråt om någon har möjlighet.
Finns någon i Sjuhärads området som kan läsa ut felkod med vida?
Har haft vatten i ena strålkastaren en längre period som jag fått torka ut ett par ggr.
Nu senast så fick jag vid återmontering felmeddelande att strålkastarservice erfordrades varpå lampan slocknade.
Dock fungerade lampan igen vid nästa start men lyser oerhört svagt.
Fick samtidigt felkod för airbag, att service behövs snarast.
Har provat med nya xenonlampor orginal men samma problem.
Hade tänkt beställa ny gummipackning då jag lokaliserat att det kommer in vatten runt ballasten men hur vet jag inte men på insidan runt packningen var det blött. Så det måste rinna in där och sen lägger det sig på bottnen.
Ska köpa ny ballast, eller bättre begagnad men behöver ha felkoden nollad efteråt om någon har möjlighet.