Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då är vi på samma spår. Hade jag haft en BEV hade det nog varit enklare då dom i princip alltid har 3-fas och det oftast kräm i någon av faserna.

Jag styr laddningen till dagtid fom mitten på Maj eftersom vi har solceller och i Oktober ändrar jag till kvällstid pga nättarifferna.
Jonas2 skrev: tis 10 jun 2025, 10:47 Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ L3 till L1?
Det är ju superintressant om man som jag har en XC60 som laddar på L1 och L2 men minst lika intressant för de flesta andra bilfabrikat som har hybrider som oftast bara laddar på L1. Det är märkligt att ingen laddboxtillverkare anger detta i sina specifikationer, vad jag har kunnat se.
Det är precis så det är och det fungerar dessutom väldigt bra.
Enligt Easee väljs den fas med lägst belastning när laddningen startar och sedan håller den sig till den fasen. Men jag har själv sett att den kan växla fas för att inte överbelasta. Laddningen stoppas och startas om på en annan fas. Det är enkelt att se i appen då laddboxen och lastbalanseraren kommer upp som två enheter.
12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]

Service Subaru XV

Var igår på verkstaden med våran[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag tänkte såga den i 2 delar så[…]

Inte helt ovanligt att värmepaketet utvecklar[…]