- fre 30 maj 2025, 17:41
#1610267
Jag har en S60 2.4T 2003
Det började lukta illa när jag var 500m hemifrån.
Parkerade och märkte att det rök som bara den under huven. Öppnade huven och såg att det rykte från multiremmen.
När röken gett sig så hade remmen gått av.
Insett att byta multirem är ett jobb som man kan klara av själv. Men jag kände på alla remhjulen och den till ACn snurrar inte.
Ska den göra det eller är den körd?
Hur svårt är det att byta den själv?
Kan man köra bilen till närmsta verkstad? Har koll på att den inte kommer ladda och vara sjukt tungstyrd.
En snabb sökning på olika beg.sajter, så hittar jag igen AC just nu.
Det började lukta illa när jag var 500m hemifrån.
Parkerade och märkte att det rök som bara den under huven. Öppnade huven och såg att det rykte från multiremmen.
När röken gett sig så hade remmen gått av.
Insett att byta multirem är ett jobb som man kan klara av själv. Men jag kände på alla remhjulen och den till ACn snurrar inte.
Ska den göra det eller är den körd?
Hur svårt är det att byta den själv?
Kan man köra bilen till närmsta verkstad? Har koll på att den inte kommer ladda och vara sjukt tungstyrd.
En snabb sökning på olika beg.sajter, så hittar jag igen AC just nu.