Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S90T5
Hej! Jag har problem med att ena min strålkastare på min S90 drabbas av hyfsat mycket kondens efter att bilen körts. Det förekommer endast när bilen har körts. Aldrig annars. Vad är det som gör att kondens bildas efter man kört bilen? Kondensen kommer ungefär 30 minuter efter jag stängt av bilen. Ganska irriterande för det ser inte klokt ut. Ser lite billigt ut faktiskt med kondens på en så dyr bil. Är det fel på lyktan eller vad kan man göra. I vintras var det kondens i båda lyktorna efter körning men nu på sommaren är det bara den högra lyktan. Idag var det den högra lyktan iallafall . Kanske därför att solen lämnar den sidan först och den vänstra lyktan har sol längre därav den vänstra lyktan inte drabbas. Var ett tag sedan jag såg så här mycket kondens. Brukar förekomma på vintern annars och inte på sommaren ju. Men konstigt att det bara förekommer efter att bilen har rullat. Aldrig annars.
S90T5 skrev: Igår, 20:42 Hej! Jag har problem med att ena min strålkastare på min S90 drabbas av hyfsat mycket kondens efter att bilen körts. Det förekommer endast när bilen har körts. Aldrig annars. Vad är det som gör att kondens bildas efter man kört bilen? Kondensen kommer ungefär 30 minuter efter jag stängt av bilen. Ganska irriterande för det ser inte klokt ut. Ser lite billigt ut faktiskt med kondens på en så dyr bil. Är det fel på lyktan eller vad kan man göra. I vintras var det kondens i båda lyktorna efter körning men nu på sommaren är det bara den högra lyktan. Idag var det den högra lyktan iallafall . Kanske därför att solen lämnar den sidan först och den vänstra lyktan har sol längre därav den vänstra lyktan inte drabbas. Var ett tag sedan jag såg så här mycket kondens. Brukar förekomma på vintern annars och inte på sommaren ju. Men konstigt att det bara förekommer efter att bilen har rullat. Aldrig annars.
något såhär typ? viewtopic.php?f=79&t=179906&p=1575803&h ... e#p1575803
Sök på "fukt strålkastare" här på jagrullar. Finns mycket att läsa..

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]