Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Nu när Renaulten äntligen är färdig måste jag planera nästa jobb, båten. Men de går ganska fort numera har ju övat i 15 år.....
Men Subarun ska servas i sommar/höst. Där var gratis service i 3 år och det avtalet gick ut i höstas. Olja och filter är ju inga problem, och bromsarna har jag redan haft isär och smort upp. Men det närmar sig tändstift och oljebyte i växellådan (7-växlad automat/Variator, modell DAF). Subaru lär ha haft problem mer dessa växellådor och bytt på garantin. Dock är det äldre modeller än våran (-21). Så jag söker efter en rephandbok av något slag. Har hittat på Diskett (vad det nu är för något.....😄😄) till en 2020 års modell, men den är modellen före våran. Och, skulle gärna vilja ha en bok (typ Haynes eller liknande. Verkar som denna Subaru är lite för ny än.....
Användarvisningsbild
av lennarte
Jallemet skrev:Inte en sån då?
Om det är vad som finns, får det bli en sådan. Man kan ju skriva ut dom sidor man behöver (hoppas jag]. Dock är denna bok till modellen före tror jag. Den vi har började tillverkas 2020 som 2021 års modell, och vi köpte en av dom allra sista 21-or i Sverige i september 2021.
Tack för hjälpen, har letat men nog "bläddrat förbi" denna. Det blir (bara) olja och filter i sommar. Kanske kupéfilter. Oljebyte I växellådan är vid 5000 mil
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är också en tanke.... Vi får se, "det är ingen ko på isen än". Olje byte i motorn ska man klara utan böcker med nästan 60 års erfarenhet av bilmekande
Vet inte om just denna modell är samma i Storbritanien som här. Mildhybrid är det nog i Storbritanien också, men jag fick för mig att etanoldriften var bara för Sverige.
Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]