Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har köpt mig en v70 2014 d4 framhjulare, nyligen så klämde höger bromsok fram fast sig helt så det byttes och skivor o belägg på båda sidor fram byttes, efter bara någon timme började samma broms ligga på igen och en vän tipsade om att byta oket på vänster sidan ifall det gör så det spökar med trycket på bromsarna men inget har blivit bättre.. har nu alltså fått byta skivor igen (beläggen såg fortfarande bra ut) och ändå ligger höger broms fram på igen o skrapar! Någon som kanske vet vad problemet kan vara? Dyrt börjar det bli nu
Var det ett helt nytt ok på höger sida eller något begagnat?

Det känns som att antingen är oket dåligt, eller så skedde något vid monteringen som är fel.
Lövet skrev: Idag, 12:32 Var det ett helt nytt ok på höger sida eller något begagnat?

Det känns som att antingen är oket dåligt, eller så skedde något vid monteringen som är fel.
helt nytt ok på båda sidorna och monterat av polaren som är mekaniker på bilia så väldigt liten sannolikhet att det monterats fel, kan fått ett måndags exemplar på oket däremot

Omvandlaren ser ut så här, den är […]

Byta kolvringar

Det finns inga artikelnummer. Men jag hittade ring[…]

Hej, jag har köpt en Volvo XC90 D5 från[…]

Volvo V50 "Mr White"

20250516_161716.jpg En liten vår bild p&ar[…]