- Idag, 11:18
#1609206
Jag har fortsatt min lilla utredning och det verkar som att du har rätt. Jag har kommit fram till att
- en lastbalanserare är ett finare ord för effektvakt,
- kabeln är dimensionerad för max effekt uttag på laddboxen,
- och boxen tillför (oftast) möjligheten att -1- stänga av/på uttaget remote (wifi/bluetooth), -2- justera effekten genom att ställa A (ofta 6A till 22 A), och slutligen -3- finns det lite funk för att bryta strömmen vid fel.
Så faserna switchas inte utan hela flödet är "straight through" d.v.s. det kan vara listigt att hålla koll på faserna och effektslukare (särskilt om man har 2-fas laddning). Så att man inte lägger Volvons 2 faser på samma fas(er) som t.ex. ACC'n, Eltoan eller varmvattenberedaren (som ju också ofta är tvåfas).
- en lastbalanserare är ett finare ord för effektvakt,
- kabeln är dimensionerad för max effekt uttag på laddboxen,
- och boxen tillför (oftast) möjligheten att -1- stänga av/på uttaget remote (wifi/bluetooth), -2- justera effekten genom att ställa A (ofta 6A till 22 A), och slutligen -3- finns det lite funk för att bryta strömmen vid fel.
Så faserna switchas inte utan hela flödet är "straight through" d.v.s. det kan vara listigt att hålla koll på faserna och effektslukare (särskilt om man har 2-fas laddning). Så att man inte lägger Volvons 2 faser på samma fas(er) som t.ex. ACC'n, Eltoan eller varmvattenberedaren (som ju också ofta är tvåfas).