Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

v16v skrev: Igår, 23:38 Kolla om det är övertryck i motorn, engångs handske på oljepåfyllningen och starta motorn blåser handsken upp så är det tryck.
Plasthandsketestet över oljelocket är gjort och handsken vill lätt sugas in, vilket jag tolkar som korrekt.
Dock är jag inne på att det läker någonstans från vevhusventilationen, vilket i så fall gör att mitt resultat inte är korret.

Jag drar den slutsatsen då lukten är osynlig, det spelar ingen roll hur mycket jag tittar, det finns inget visuellt spår.
Sen vet jag inte om jag tänker rätt?
kebabpizza skrev: Idag, 06:34
V50PlusV40 skrev:Jag gissar att det är den här slangen du menar?
Den är hel och går ner till oljefällan.
Kan jag kontrollera vevhusventilation genom provtryckning eller liknande eller är det bara att riva för att komma åt resten för inspektion?
Ja, det är den slangen, men resten av det som är någorlunda enkelt åtkomligt sitter under täcklocket, det svarta som det står 'Volvo' på.
Sen blir det värre, då resten av vevhusventilationen sitter illa till.
Och då kan ju en provtryckning med rök vara idé att göra.
Tack, då ska jag börja med att inspektera resten under täcklocket, för att sen eventuellt riva tills jag kommer åt hela.
Koppling föll i golvet

Tillägg, har funnit lite lite olja på b[…]

Sedan är det så att säkringen klar[…]

Det är en 2013

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]