Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Nu i veckan är det dags att beställa nya bilen och vi har bestämt oss för en V90 T6 recharge! Sitter och bygger olika varianter och det finns så mycket lull-lull som man villhöver men kanske inte behöver ;-) Vad hade ni inte klarat er utan i era bilar och vad känner ni i efterhand var ett onödigt tillval? Vill att bilen ska vara så tyst och bekväm som möjligt :-) Vilken klädsel hade ni valt idag? Tycker ullblandningen ser väldigt härlig ut men sambon säger skinn (har svart nappaläder idag)🙈
Om jag hade beställt en V90 hade jag kryssat för laminerade rutor och aktivt chassi med luftfjädring bak, just för att försöka få en så behaglig bil som möjligt.
Även Teknik- och ljudpaket känns som något som ger vardagen ett lyft. :-)
Ullstolen är skön att sitta i men blir lite mer skålad än den vanliga standardstolen med läderklädsel, det är en smaksak vilket man föredrar.
Ventilerade nappastolen är min favorit (upplever den som mjuk och följsam och inte så hård och skålad som en sportstol) men då blir prispåslaget närmare 30K.
Lounge-paketet som innehåller ventilerad nappastol + B&W + massagefunktionen men då kan du inte välja teknikpaket(som innehåller 360 kamera + HK ljud) utan får separat lägga till 360 kamera för 5900kr.
laminerad + tonade rutor
50/50 aktivt chassi

om jag skulle köpa
tolkning av symptom vid start.

Vrider nyckel, bil startar normalt. Varvtal g&arin[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Lounge-paketet som innehåller ventilerad nap[…]

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]