Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan, har en XC70 2005:a, 2,5T. Den har Xenon lampor. Tidigare så skedde det endast ibland men nu sker det varje gång jag svänger vänster när jag kör, ej när bilen står stilla. Det som händer är att ljusbilden minskar och lyser ca: 1m framför bilen, sedan när man kör rakt fram så går den upp igen. Jag har bytt hela strålkastarna med kablage, felet kvarstår. Funderar på om det kan vara något fel på rattvinkelgivaren? Bilia säger att de aldrig har hört något liknande, någon som har varit med om samma sak och kan ge tips?
Inte så att något påverkar lägesgivaren nere på främre länkarmen? (glömt vilken sida den sitter på)

På min P3:a så rostade skruvarna till givaren bak varpå den sprack och släppte in vatten. Vanligt fenomen tydligen.

Vild teori: Sliten länkarmsbussning som flexar när du svänger i kombination med en sprucken eller glappig givare som ger konstiga värden.

Om du inte har ABL på bilen så tror jag inte att rattvinkelgivaren är inblandad i det här.
Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]