- sön 13 apr 2025, 11:38
#1606916
Ska se om jag kan ladda upp en video!
Nu ger jag snart upp. Har fixat samtliga felkoder, men bilen går orent och ryker vitt.
Historia:
Köpte bilen av en kompis (enda ägaren) då bilen börjat ryka svart och gå illa. Var väldigt lite olja i motorn. Visade sig att tubinen i turbon delat sig i 2 delar. Bytte turbo, olja och filter. Körde en del med bilen för att försöka bränna ur oljan i systemet. Bilen gick väldigt bra. Var och besiktigade den. Slog i en flaska injektion cleaner, men efter att ha hällt i halva flaskan så insåg jag att det var för bensin och inte diesel
Tankade upp bilen full och körde. Ganska omgående så började bilen gå illa. Detta försvinner när man kört ett tag, några km.
Kollade felkoder:
P0367D glödstift - bytt 2 glödstift
P2291 Insprutningsventil - bytt givare
P00BD luftflödeskrets - bytt lmm
Nu har jag inga felkoder kvar, men bilen går ändå illa + ryker.
Kan spridarna tagit skada av cleanern?
Motor D4162T
Volvo V50 2012
32000 mil
Nu ger jag snart upp. Har fixat samtliga felkoder, men bilen går orent och ryker vitt.
Historia:
Köpte bilen av en kompis (enda ägaren) då bilen börjat ryka svart och gå illa. Var väldigt lite olja i motorn. Visade sig att tubinen i turbon delat sig i 2 delar. Bytte turbo, olja och filter. Körde en del med bilen för att försöka bränna ur oljan i systemet. Bilen gick väldigt bra. Var och besiktigade den. Slog i en flaska injektion cleaner, men efter att ha hällt i halva flaskan så insåg jag att det var för bensin och inte diesel

Kollade felkoder:
P0367D glödstift - bytt 2 glödstift
P2291 Insprutningsventil - bytt givare
P00BD luftflödeskrets - bytt lmm
Nu har jag inga felkoder kvar, men bilen går ändå illa + ryker.
Kan spridarna tagit skada av cleanern?
Motor D4162T
Volvo V50 2012
32000 mil