Det har blivit en revolution inom elektrisk handbroms, där sitter torx fäste mellan elmotor och kolv. Betydligt mindre risk för bärgning p.g.a låst handbroms.....

Moderator: Moderatorer
GLIZ skrev:I morgon ä det dags.Nu ä de bytt
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
grillchips skrev: ↑mån 07 apr 2025, 11:15 Förrförra helgen åkte sommardäcken på M3an (det var inte många dubb kvar, köpa dubbfritt nästa vinter?), igår byttes det på släpet.Dubbfritt är ju nice, vädret här i Sörmland har blivit som skåne nuförtiden.. under hela vintern har jag bara behövt dubb när det var blankis/ upp för backen men annars har det bara varit regn, barmark
apersson850 skrev: ↑lör 29 mar 2025, 21:15 Jag la på sommarhjulen på XC90:n igår. Den köpte jag ju begagnad och den var försedd med dubbade vinterdäck. Den XC70 vi har kvar har odubbade, så de kan sitta på några veckor till.11 mm insex verkar standard på många bilar men ingår i ytterst få satser. Inte ens i de största satserna , så man får leta enskild del.
Passade på att byta bromsbeläggen fram också på XC90:n. Visade sig att förra ägaren hade upplysts om att de behövde bytas förra våren när bilen var på Volvo av någon anledning, service kanske, men det hade han inte gjort. När jag la på vinterdäcken upptäckte jag att jag behövde en 11 mm insex för att få av bromsarna, så omedveten om att de tipsat om bromsarna (då) ett halvt år tidigare rullade jag på till nu. Nu var det jädrar i det dags. Det var inte långt kvar tills det hade blivit SJ-broms med järn mot järn.
Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]
Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]