Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1605470
När man talar om trollen…

I går kväll ringde en säljare från ”Svenska Trygghetslösningar” på våran dörr och ville att vi skulle byta ut vårt larm till deras.
Han var inte otrevlig men mycket påträngande, ville ”informera” som han sa. Hur tydligt jag än påpekade att jag INTE ville byta ut mitt larm. Man kan väl säga att han var som en krokodil, stor mun och inga öron. Gång på gång sa jag - Inte intresserad, ring på hos någon annan som du eventuellt kan sälja till. Spara min och din tid! Han bara malde på om att det var hans skyldighet att tala om för mig hur bra deras lösning var och hur dålig min är.

När jag sa att nu räcker det och försökte stänga dörren så tog han ett steg närmare, som om han tänkte hindra mig. Då sa jag - Ska jag trycka på överfallsknappen så får vi se vad som händer och hur lång tid det verkligen tar för väktaren eller Polisen att komma?

Då backade han och bad om ursäkt om han skrämt mig. Nä, du skrämde inte mig men du var alldeles för påträngande och ville inte lyssna på mig. Då bad han ursäkt för det och lämnade.

Ytterligare ett exempel på hur påträngande säljare kan vara. På köpcentrumet kan jag bara fortsätta att gå, men när dom står utanför dörren efter mörkrets inbrott så är det lite skillnad.
Nu har jag en Tapo kamera som jag kan se vem som kommer, får väl låta bli att öppna i fortsättningen. Eller tala med den funktionen som den också har.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1605613
Säljaren som kom till oss var mycket trevlig och saklig och sa redan från början att hon bara ville informera oss om deras larmlösling. Det är inte lika omfattande, men mycket billigare
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1606061
Jodå, informera…
Den där säljaren hann ”informera” mig om att uppkopplingen av mitt larm snart skulle sluta fungera då 2och 3 G näten läggs ner. Då skulle inget fungera och allt måste bytas ut. Alla givare och smatrpluggar. D.v.s. att jag behövde köpa ett helt nytt larmsystem. Kunde kanske vara möjligt men jag var inte intresserad så mitt fokus gick över till att bli av med honom.

Idag ringde Verisure och sa att mitt larm behövde uppgraderas p.g.a. nerläggningen av 2/3G näten. Det behövdes en ny centralenhet samt att dom fyra brand/rökdetektorerna också skulle bytas. Ingen installationskostnad och inte heller någon kostnad för delarna.

Så helt kostnadsfritt med andra ord, och inte behövdes allt bytas ut heller. Vilka jä-la lögner från dom där Svenska lögnerlösningar, eller vad man ska kalla dom.

Mannen från Verisure fick veta detta och han var tacksam för informationen som han skulle vidarebefordra inom företaget. Denna åtgärd/uppgradering från Verisure kallas för ”Sunset projektet”.

Låter bra, var först inne på M[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att al[…]

På Google-bilarna ser man tydligt om de inte[…]

Felsökning av vattenpump

Är där inget glapp eller oljud är[…]