- ons 02 apr 2025, 14:42
#1605927
När jag köpte laddaren trodde jag att recond innebar någon slags cykling eller pulserande laddning. Det verkar inte vara så.
15.8V är rätt hög spänning, lär slita på batteriet även om det är under begränsad tid
Notera att det står WET i manualtexten, man ska nog inte köra rekond på AGM?
Ca/Ca kan drabbas av ett problem som kallas stratifiering och som löses med förhöjd laddspänning, aha
https://www.ssbilbehor.se/pub_docs/file ... ityper.pdf
Edit: Svar från Dr Google
Och hämtat från CTEKs manual
https://www.ctek.com/storage/D31271632A ... -SE-SV.pdf
. .
rasmus85 skrev: ↑ons 02 apr 2025, 13:12 OK, är du säker att den är så simpel?Se klipp från manualen till laddaren nedan.
När jag köpte laddaren trodde jag att recond innebar någon slags cykling eller pulserande laddning. Det verkar inte vara så.
15.8V är rätt hög spänning, lär slita på batteriet även om det är under begränsad tid
Notera att det står WET i manualtexten, man ska nog inte köra rekond på AGM?
Ca/Ca kan drabbas av ett problem som kallas stratifiering och som löses med förhöjd laddspänning, aha
https://www.ssbilbehor.se/pub_docs/file ... ityper.pdf
Edit: Svar från Dr Google
https://www.ctek.com/storage/D31271632A ... -SE-SV.pdf
. .
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66222 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd 
Service #34 klar. Borde pyssla om drivaxlarna innan vintern slår till.. Edit: för sent!
Service #34 klar. Borde pyssla om drivaxlarna innan vintern slår till.. Edit: för sent!
- By Nizzehult