PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1605862
Utan att ta bort främre delen av kardan stången blir det nog svårt.
Jag har alltid tagit bort hela kardanstången när jag tagit ner växellådan. Då kan man kolla över alla leder och lager. Senare noveller (60 - 70-tal) var det nästan alltid minst ett kors att byta. Konstigt egentligen att det var samma kors under alla år fast motoreffekt 3-dubblades. Inte förrän till -74 års modell kom ett grövre kors, och då bara det bakre.
Kan vara så modeller med B20E motorn hade en grövre axel redan 1970.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1605886
Att ta loss låda och sprängkåpa tillsammans är nog bara att glömma. Det är trångt att ta ner själva lådan för sig själv. Även en 3-växlad.

Hämtade nya bilen idag. Fick nya operativsy[…]

Planen är att ställa på fordonet[…]

Semestern börjar idag så inatt rullar v[…]

Med lite redskap, viljan att lägga ut en del[…]