- tis 01 apr 2025, 18:53
#1605862
Utan att ta bort främre delen av kardan stången blir det nog svårt.
Jag har alltid tagit bort hela kardanstången när jag tagit ner växellådan. Då kan man kolla över alla leder och lager. Senare noveller (60 - 70-tal) var det nästan alltid minst ett kors att byta. Konstigt egentligen att det var samma kors under alla år fast motoreffekt 3-dubblades. Inte förrän till -74 års modell kom ett grövre kors, och då bara det bakre.
Kan vara så modeller med B20E motorn hade en grövre axel redan 1970.
Jag har alltid tagit bort hela kardanstången när jag tagit ner växellådan. Då kan man kolla över alla leder och lager. Senare noveller (60 - 70-tal) var det nästan alltid minst ett kors att byta. Konstigt egentligen att det var samma kors under alla år fast motoreffekt 3-dubblades. Inte förrän till -74 års modell kom ett grövre kors, och då bara det bakre.
Kan vara så modeller med B20E motorn hade en grövre axel redan 1970.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V