- tor 20 feb 2025, 01:16
#1602446
Jaha, nya turer.
Skickade efter uthämtande av bilen ytterligare ett mail till sälj. För att göra en lång historia kort ifrågasatte jag antalet körningar, att manuella läget bara verkar vara för syns skull, att bilen inte ska funka i -35 och ifrågasatte poängen med att fortsätta logga tidpunkter när det inte fungerar. Avslutade med att jag tycker att Tesla borde genomföra återköp av biljäveln och kasta den åt helvette (inte riktigt så jag uttyckte mig..)
Fick relativt snabbt svar att mailet var mottaget och att återkoppling skulle ske när tid fanns. En kort stund senare fick jag en notis i appen om att ytterligare ett serviceärende hade skapats. Inget innehåll ännu dock.
Ännu en stund senare fick jag ett längre svar från sälj där man meddelar att Service Manager här i Umeå ska kontakta mig och bemöta mina funderingar. Kort där efter så uppdateras ärendet med ett kostnadsförslag på 2500kr för "Diagnosis: Low voltage circuit integrity check".
En stund senare ringer samma person som jag haft tidigare kontakten med här i Umeå. Inte den Service Manager man menade på skulle ringa.. nåväl. Han vill ha in bilen på ytterligare test, den här gången med en senior tekniker istället för en "vanlig" tekniker..
Innan dess vill han dock att vi samlar ihop nya tidpunkter när värmen inte fungerar, och därefter ska vi ta en provtur tillsammans. Han försäkrar om att det inte blir någon kostnad för vår del för kommande felsökning heller.
Det blir också att åka Model 3 2019 som lånebil när våran väl åker in för felsökning på nytt, för att vi då ska kunna jämföra med en likadan bil och se om vi upplever att den beter sig på samma sätt eller fungerar.
Vi kommer fram till att vi ska höras av på måndag efter lunch och att jag fram tills dess ska föra logg över värmen.
Så vi får väl se. Hur många timmar ska dom lägga på bilen utan att hitta något innan det inte är värt det för dom heller?
I ren affekt skickade jag in en förfrågan om inbytesoffert från Tesla själva. 232 000 erbjuds. Fantastiskt.
Skickade efter uthämtande av bilen ytterligare ett mail till sälj. För att göra en lång historia kort ifrågasatte jag antalet körningar, att manuella läget bara verkar vara för syns skull, att bilen inte ska funka i -35 och ifrågasatte poängen med att fortsätta logga tidpunkter när det inte fungerar. Avslutade med att jag tycker att Tesla borde genomföra återköp av biljäveln och kasta den åt helvette (inte riktigt så jag uttyckte mig..)
Fick relativt snabbt svar att mailet var mottaget och att återkoppling skulle ske när tid fanns. En kort stund senare fick jag en notis i appen om att ytterligare ett serviceärende hade skapats. Inget innehåll ännu dock.
Ännu en stund senare fick jag ett längre svar från sälj där man meddelar att Service Manager här i Umeå ska kontakta mig och bemöta mina funderingar. Kort där efter så uppdateras ärendet med ett kostnadsförslag på 2500kr för "Diagnosis: Low voltage circuit integrity check".
En stund senare ringer samma person som jag haft tidigare kontakten med här i Umeå. Inte den Service Manager man menade på skulle ringa.. nåväl. Han vill ha in bilen på ytterligare test, den här gången med en senior tekniker istället för en "vanlig" tekniker..

Det blir också att åka Model 3 2019 som lånebil när våran väl åker in för felsökning på nytt, för att vi då ska kunna jämföra med en likadan bil och se om vi upplever att den beter sig på samma sätt eller fungerar.
Vi kommer fram till att vi ska höras av på måndag efter lunch och att jag fram tills dess ska föra logg över värmen.
Så vi får väl se. Hur många timmar ska dom lägga på bilen utan att hitta något innan det inte är värt det för dom heller?
I ren affekt skickade jag in en förfrågan om inbytesoffert från Tesla själva. 232 000 erbjuds. Fantastiskt.
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009