NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gäller en c30 1.6 diesel.
Har till och från gått i limp läge med max varv 3000.

Sä här har den vart i flera år aldrig haft någon felkod på detta.

Nu sista månaderna händer det oftare och oftare. Ofta räcker det att starta om några gånger.

Den tar också lite lite längre tid att starta än normalt.

Idag fick vi äntligen en felkod. Låg bränsletryck 2520.

Bränslefilter bytes för några månader sedan.
Ider vart man fortsätter?
Skit i tanken?
Bränsletrycksgivare?
Bränsletrycksgivaren brukar stänga av motorn helt. Det brukar vara bränslefiltret men TROR inte att limp mode är vanligt i samband med det. Låter som om det är något annat också. Hade det varit min bil så hade jag tagit ur bränslefiltret och tömt det i en vit hink. Har du redan skit i det (eller inte) så skulle jag gå vidare mot tanken.
Har det tagit längre tid än normalt att starta motorn så är det ett täcken på att något inte står rätt till. det kan vara många orsaker med allt från EGR, bränsleläcka på returen eller skit i bränslefiltret eller tank.
Hej!

Mina spridare sitter en bit ner i motorn bredvid tändstiften, vet inte om dina satt lika men om, hur fick du ut dem? Jag har plockat bort röret som ansluter mot spridarna. Ser spridarna och ev någon form av clip och el kabel.

/Datateknikern ;)
TompeSpeedy skrev:Hej!

Mina spridare sitter en bit ner i motorn bredvid tändstiften, vet inte om dina satt lika men om, hur fick du ut dem? Jag har plockat bort röret som ansluter mot spridarna. Ser spridarna och ev någon form av clip och el kabel.

/Datateknikern ;)
Har du bensin eller diesel?
Finns inga tändstift på diesel 😄
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]