- mån 03 mar 2025, 20:11
Vi hade en 245a B21 4vxlad -83 som inköptes -85. En gammal leasingbil med 12000mil på mätaren, den rasade M45an på redan första året i vår ägo. Tror den bilen var plågad o gått mycket med släp. Började låta riktigt illa när vi var nere i Västergötland på semester, men gick enkelt att via Volvo Brandt få tag i en begagnad låda då Volvo hade egen demontering o försäljning av beg delar då. Lånade en smörjgrop så jag o farsgubben bytte den på nån timme, jag var bara 13 då så i början av min "karriär" sedan fick vi några kronor tillbaks när vi lämnade in den rasade.
Sen ytterligare några år senare (oxå med delar från Bilia begagnade delar) så byggde vi om den med M46 med överväxel, fast med facit i hand så borde bakaxel utväxlingen ha ändrats med, för den blev rätt högväxlad, men funkade ända tills vi sålde den när 945an inköptes -97.
//Chris
Sen ytterligare några år senare (oxå med delar från Bilia begagnade delar) så byggde vi om den med M46 med överväxel, fast med facit i hand så borde bakaxel utväxlingen ha ändrats med, för den blev rätt högväxlad, men funkade ända tills vi sålde den när 945an inköptes -97.
//Chris
Volvo 945 GL B230FB med GLT paket -91 ägd sedan -97 bruks o entusiastbil