NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
Kan vara värt att ta allt till en mekanikverkstad och se om inte de kan svarva/fräsa en ring som du kan få på axeln.
Kan säkert bli billigare en en ny. Men..
av NordT6
Sen är det ju inte bara en ring, ska ju vara rätt antal tänder, avstånd, magnetism, annars lär nog styrenheten få spunk av underliga signaler från abs-givaren
av vjohnj
NordT6 skrev:Sen är det ju inte bara en ring, ska ju vara rätt antal tänder, avstånd, magnetism, annars lär nog styrenheten få spunk av underliga signaler från abs-givaren
En maskinverkstan kan göra en ny ring med tänder i magnetiskmetall/stål. Men enklast kanske för er är köp ny.
av NordT6
Problemet är löst, måååånga veckors googlande, mailande å framförallt vulgära ord och svordomar verkar ha gjort sitt, ingen abs lampa eller felkod efter provkörning idag.
Efter många om och men, kontakt med Volvo,mekonomen mfl utan några framsteg gick jag in på Fordstigen, ja menar V50 = Focusplattform….. hamnade på Ford Kuga MK1,efter mången kommunikation med reservdelssäljare på Ebay så hittade jag magnetringar vilka beställdes lite på chans,och verkar dessa funka…
380:- istället för 11995:-
Over and out
AC & kylfläkt

Jag har haft lite trassel med min AC och har efter[…]

Tomgång och vevhusventilation

Har du kollat tomgångsmotorn? Den har ett sl[…]

Plockade bort centerkonsolen på 850n, tror[…]

Kvittrande på tomgång brukar vara l&ou[…]