- sön 26 jan 2025, 13:38
#1600352
Erik Å skrev: Så blir det om man inte fixerar kabeln på rätt sätt så att böjning/vridning fördelas jämnt och fint över hela längden.Många gånger är det plasten runt kopparen som blir stenhård, då försvinner flexibiliteten och plasten bryts. Sedan viks kopparen fram och tillbaka i den punkten och bryts så småningom. Har sett detta så många gånger. Kan vara att all avfettning påverkar och torkar ut plasten.
Märkligt att Volvo kunde sånt för 25 år sen
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh