- fre 03 jan 2025, 02:14
Har funderat i omgångar på att eftermontera rattvärme. Även när man värmer upp kupén med avfrostningen så tar det ändå en stund för ratten att bli varm, och jag tycker inte om att köra med handskar.
Denna har jag sett förut:
Men då ska man skaffa canserver, kontrollkort, ytterligare obd-splitt och en ratt med värme. Ganska dyrt. Dessutom kändes hela lösningen lite komplicerad att montera. Men smidigt att kunna justera värmen via GUI mha baksätets värme.
Såg ett inlägg i Model 3 gruppen på Facebook om denna modulen från EvOffer
https://evoffer.com/product/model-3-y-h ... el-module/
Det är istället enbart en modul som behöver installeras, den går på rattbelysningens ström. Dom säljer dessutom ett färdigt paket för 4500kr med ratt och allt. OEM, men ändå. Nackdelen är då istället att man inte kan styra av eller på manuellt, utan man får ställa in om man vill köra High eller low threshold mode och sen vilken temperatur. Men läge low med ljummen temperatur kan nog funka rätt bra.
Oavsett, lite läskigt att härja med elektroniken i bilen men jag blir helt klart sugen.
Denna har jag sett förut:
Men då ska man skaffa canserver, kontrollkort, ytterligare obd-splitt och en ratt med värme. Ganska dyrt. Dessutom kändes hela lösningen lite komplicerad att montera. Men smidigt att kunna justera värmen via GUI mha baksätets värme.
Såg ett inlägg i Model 3 gruppen på Facebook om denna modulen från EvOffer
https://evoffer.com/product/model-3-y-h ... el-module/
Det är istället enbart en modul som behöver installeras, den går på rattbelysningens ström. Dom säljer dessutom ett färdigt paket för 4500kr med ratt och allt. OEM, men ändå. Nackdelen är då istället att man inte kan styra av eller på manuellt, utan man får ställa in om man vill köra High eller low threshold mode och sen vilken temperatur. Men läge low med ljummen temperatur kan nog funka rätt bra.
Oavsett, lite läskigt att härja med elektroniken i bilen men jag blir helt klart sugen.
Tesla Model 3 LR AWD - 2020
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016
Volvo S60 D5 Summum 2011
Audi A4 2.0 TDI Proline 2009
Volvo V70 2.0F Momentum 2009
Volvo XC70 D5 AWD Momentum - 2008
Tidigare:
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 2018
Volvo V60 D4 Summum 2016