- tor 13 feb 2014, 09:55
#835828
Man lämnar väl inte bara in en bil på 4-hjulsinställning utan att speca vad man vill ha gjort.
Har lämnat in gamla bilar jag ägt och och bara fått toe-in ställt rätt så allt däckslitage upphörde, kostade billigt och gick snabbt och jag var nöjd då det enda jag var ute efter var att bilen skulle sluta käka däck och det gjorde den.
Sen har jag lämnat in min Supra och fått femtioelva vinklar justerade för jag var inte bara ute efter däckslitage, utan också balans, stabilitet, väghållning osv. Då blev det dyrt, Men det tog ju också lång tid och jag fick lära mig att man kan inte få allt utan måste välja vad man vill prioritera.
Tex en inställning som är extrem kvick in i kurvorna är inte den stabilaste rakt fram i hög fart, och vice versa.
En inställning som ger maximal väghållning ger inte alltid lägsta däckslitage och vise versa.
Har lämnat in gamla bilar jag ägt och och bara fått toe-in ställt rätt så allt däckslitage upphörde, kostade billigt och gick snabbt och jag var nöjd då det enda jag var ute efter var att bilen skulle sluta käka däck och det gjorde den.
Sen har jag lämnat in min Supra och fått femtioelva vinklar justerade för jag var inte bara ute efter däckslitage, utan också balans, stabilitet, väghållning osv. Då blev det dyrt, Men det tog ju också lång tid och jag fick lära mig att man kan inte få allt utan måste välja vad man vill prioritera.
Tex en inställning som är extrem kvick in i kurvorna är inte den stabilaste rakt fram i hög fart, och vice versa.
En inställning som ger maximal väghållning ger inte alltid lägsta däckslitage och vise versa.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.