Moderator: Moderatorer

@Gurkburk92, Kolla först så det inte står med i bilens varudeklaration, det lär det inte göra och gissar att de fixar det därav
Lyckats återigen med att få bakluckan att hamna i ett mellanläge så den inte går att öppna eller stänga, nu är hela skuffen full också så det blir att gräva sig fram under veckan.

Micro brytaren verkar fungera som sist så det är väl något glapp i låskistan.
Jallemet skrev:Lyckats återigen med att få bakluckan att hamna i ett mellanläge så den inte går att öppna eller stänga, nu är hela skuffen full också så det blir att gräva sig fram under veckan.

Micro brytaren verkar fungera som sist så det är väl något glapp i låskistan.
Ett klassiskt fall av "ett välriktat stumt slag på rätt plats" borde lösa problemet.
Ett rådjur kom i vägen för "Sorken" och nu byter jag det redan förut spräckta glaset på vänster strålkastare. (Tack, Tradera!) De åtta klipsen kom enkelt bort och gummitätningen var enastående frisk. Nu jädrar skulle jag äntligen polera mina reflektorer! Nej, gör inte det - silverbelaget är ultratunt och försvann. Sprejat med kromfärg så länge tills mina nya kompletta strålkastare kommer. Nya reflektorer kostar drygt 300 kr/st, men hela alltet blir 800 (CVR, black week, dvs höstrea). Plastknopparna till reflektorns fästen var spruckna och dåliga men även de kan inhandlas 22 kr/st. Tre på varje sida. Tillsammans med de taiwanesiska blinkers (VP Autoparts, ca 200 kr/st) blir det strax en ny front - fejjslifft på 32 årsdagen liksom. Den gamla uppsättningen ställs i ordning och sparas som en riktigt hygglig reservlösning.
PS Glöm inte att kolla din viltförsäkring. Mitt bolag hade detta endast på helkasko - och den hade jag sagt upp nyligen! Jag menar, JAG kör ju inte i diket...
@UnleashFusion, Kör också med LED i Helljus, mycket bättre än original och tillräckligt ok för mig så jag inte behöver ha extraljus då jag inte kör så ofta på landsvägar. Men jag är nöjd, de flesta som åker med blir helt överraskade hur bra helljus man har :-D
  • 1
  • 1906
  • 1907
  • 1908
  • 1909
  • 1910
  • 1912
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]