Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Fick lite halvspännande laddtryck på denna bilen igår! :-/ Ska ladda 0,5, men när jag
kollade mätaren låg det på 1,5 och steg! :-o Som tur var när jag trampade på såg jag
det direkt, så jag släppte med en gång.

Plockade bort laddtrycksventilen och satte bara slang mellan WG-klocka och turbo,
då låg laddet på 0,3 som det ska. Ska kolla över laddtrycksventilen och tillhörande
slangar efter att jag tvättat dom riktigt så man ser. Men jag misstänker att skruven i
ventilen bara gängat ut sig pga vibrationerna i motorn.

Bild
Användarvisningsbild
av White
Har startat upp denna efter att den stått still sedan i April i princip.

Det började med att batteriet var helt nedgånget, så jag fick kabla igång den. Gick
givetvis inte på alla burkarna, vilket jag haft problem med tidigare. Gasar man lite
så tänder den på alla dock. Efter att haft den igång en lång stund skulle jag testa om
den startade för egen maskin igen, men batteriet tog inte laddningen. Sedan blev
det inte mer gjort vid den för tillfället.

Någon dag senare slängde jag i ett sprillans nytt batteri som jag hade på hyllan. Satte
det på laddning över natten först. Bilen startade fint och gick lite bättre, fast inte helt
rent. Nu lös även motorlampan, vilket den inte gjort tidigare. Orkade inte fibbla mer
med den just då, så den fick stå och vila till nästa dag.

Nästa dag lossade jag minuskabeln och lät bilen stå strömlös en halvtimme, sedan på
det igen. Lampan hade slocknat och tändes inte igen under den tid jag hade bilen
igång. Tänds den igen får jag läsa ut felkoder.

Är lite att göra innan besiktning dock!
# Hål i avgasröret vid bakaxelkröken. (Standardfel)
# Backljus fungerar inte.
# Bromsarna ligger på.
# Fördelare, rotor och stift ska bytas.

Lite obligatoriska bilder så...

Kablat igång den.

Bild

Nytt batteri på laddning.

Bild

Nytt batteri på väg i.

Bild

Bild

Motorlampan lyser så fint.

Bild

Efter att ha nollat boxarna slocknade lampan.

Bild

Tänds den igen får jag läsa ut felkoder.

Bild
Användarvisningsbild
av White
Besiktigade denna igår.
Väntade mig en lång arbetsorder, men jag blev positivt överaskad.

Bild

Bild

Bild

Rosten är vid standardstället, skruven till innerskärmen i framkant.

Läste ut felkoder idag och fick 1-1-3 på bränsle. "Kortsluten lambda eller styrenhet".
Jag vågar nästan hålla en slant på lambdasonden...

Bild
Användarvisningsbild
av White
Lucif3r skrev: sön 24 nov 2024, 18:20 Avgassystem, läckage? Vafasen, kan dom upptäcka sånt!?(stark ironi där)
Det har dom ju inte gjort på nån av mina bilar, trots att läckagen varit så stora att en långtradare kunnat vända i hålen :bored:

Vart är läckaget någonstans? :-)
Jag sade till honom att det var hål, så ingen mening att kolla avgasvärden. Stort hål vid bakaxelkröken.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 34
Tysta sommardäck V90

Enligt volvo cars så kan man få proble[…]

Ny stereo i min s40 2004

@nizzan ,

Köpråd volvo s60 t5