Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja kanske nåt sånt eller så fick jag nånting tillbaka i position då jag höll på och bökade där nere.

Jag har nu kopplat in extraljusen och använt dom, jag tycker inte ljusbilden fladdrar något utan stabilisatorstag så jag tror jag slipper använda sådana.

Försökt snygga till kabeldragningen, där ser man reläet också, platsen valdes helt enkelt för det fanns en färdig skruv där.

Bild

Avsäkrat vid batteriet

Bild
Användarvisningsbild
av Erik Å
Du bör skydda reläerna mot saltspray som kommer in genom grillen. Tänk nån typ av plastkopp eller kåpa över reläerna och som går ner en bit över flatstiftshylsorna..
Fetta in anslutningarna på batteriet, där blir annars en intressant korrosionscell mellan förzinkad bricka, förtent kabelsko och blyad polsko.. :-/
Jo jag vet på saaben hade dom satt dörrlåsmotorn inne i en plastpåse, dragit åt med buntband och sprejat wax eller nåt inuti påsen. Det funkade ju i 35 år utan problem. Ungefär vad jag tänkte göra här.

Men jag har kört i slask idag och reläet var torrt efteråt så positionen verkar inte jätteutsatt.
DennisCA skrev: sön 03 nov 2024, 14:03 Och idag installerade jag filteradaptern + aktivt kolfilter så nu ska inneluften bli trevligare hoppas jag.

Bild
Beställde nyss ett kupéfilter. Fel storlek. Var beställde du filtret och vilket märke valde du?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Se upp, det verkar ha funnits två olika filterhållare med aningen olika mått. Skiljer dryga centimetern på längden av filtret och nån enstaka millimeter på bredden. Fick klippa och limma när jag fick fel storlek på Biltema för många år sen.. Jag tror det har hänt fler gånger :-)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 49

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]

https://www.ntd.com/volvo-recalls-over-413000-us-v[…]

En massa felmeddelanden!

Laddade batteriet fullt igår och bilen kom[…]

Trasig Renault Scenic