Hur menar du det hjälper att tejpa dom? Tejpa med vad, eltejp? Det hände inte alls i morse så felet är intermittent.
Mina största problem med bilen just nu är
-Vibrationer mellan 65-80km/h - kan ju vara lite vad som helst läser jag. Drivaxlarna, nån gummisak i stötdämparna eller bussningar. Eller om jag har tur bara dåliga däck eller smuts. Jag ska sätta på vinterdäck nu snart och hoppas det fixar saken.
- Bilen drar också lite åt sidan och känns inte super stabil, lite som med min Saab där jag har för lite toe-in för tillfället. Jag måste mäta toe-in och kolla. Eller ta den till verkstad så får de fixa framvagns inställningen. Fast det känns som man kanske slänger pengar i sjön om man provar det utan att ha kollat och bytt alla upphängningsdelar som kan vara slitna först.
-Jag lyckades få larmet stängt och har nu centrallås men inte få in fjärrlåset. Proceduren jag gjorde för att få av larmet var:
1. Öppna huven
2. Lås alla dörrar
3. Sätt i säkringen för centrallåset igen
4. Lås upp bilen och hoppa in, alarmet går igång
5. Nyckeln i låset inom 30 sekunder och starta motorn
Om bilen startar är alarmet nu av. Instruktionerna jag såg hade mig vänta 30 sekunder eller tills alarmet slutat tjuta men det här alarmet har inget ljud längre. Det funkade inte att vänta 30 sekunder så jag provade proceduren igen och typ efter 15 sekunder och då funkade det. Vet inte varför....
Sen var det en annan procedur för att få in fjärrlåset igen, man skulle hoppa in i bilen, drar tändningen till position 2 5ggr och sen ska leden börja blinka och visa man är nu i läget att acceptera en fjärrkontroll. Men det fick jag aldrig att funka.
- Och sen undrar ag varför handbromsvajern ligger såhär, jag tror det är handbromsvajern:
Sprutade lite linolja på rosten, men den kommer nog försvinna snabbt, fel tid å hålla på med sånt tyvärr. Men man kan ju inte heller bara lägga underredsmassa heller på rost.
Här kanske det är värt att köpa Dinitrol ML som torkar snabbare och har liknande egenskaper. Efter det torkar kunde man lägga underredsmassa eller dylikt.