Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PalleH
Gutten23 skrev: ons 16 okt 2024, 11:26 Membran finns att köpa på AliExpress kostar 70kr
Toppen! tack för tipset ska lätt beställa en där ifrån och så det hjälper på min bil.

Angående restor & protect oljan så byt oljefilter många gånger bara, för att vara på säkra sidan
av Gutten23
PalleH skrev: ons 16 okt 2024, 12:38
Gutten23 skrev: ons 16 okt 2024, 11:26 Membran finns att köpa på AliExpress kostar 70kr
Toppen! tack för tipset ska lätt beställa en där ifrån och så det hjälper på min bil.

Angående restor & protect oljan så byt oljefilter många gånger bara, för att vara på säkra sidan
Tack själv, Har ett par bilder för vet att det fanns flera membran. Då vet du hur den ska se ut. Du får mäta och kolla sen, så att den passar.

Tyvärr får jag inte bilderna att funka här på forumet.
https://imgur.com/a/3qYqBkr
Användarvisningsbild
av PalleH
Gutten23 skrev: ons 16 okt 2024, 13:40

Tack själv, Har ett par bilder för vet att det fanns flera membran. Då vet du hur den ska se ut. Du får mäta och kolla sen, så att den passar.

Tack! Verkligen bra, jag sparade ner bilderna och ska gemföra på Aliexpress.

Var det lätt att ta av locket jag har inte vågat prova eller ens varit säker på att locket gick att ta av på min motor då det finns så lite om just den motorn både på youtube och i reservdels butiker.
av Gutten23
PalleH skrev: ons 16 okt 2024, 15:01
Gutten23 skrev: ons 16 okt 2024, 13:40

Tack! Verkligen bra, jag sparade ner bilderna och ska gemföra på Aliexpress.

Var det lätt att ta av locket jag har inte vågat prova eller ens varit säker på att locket gick att ta av på min motor då det finns så lite om just den motorn både på youtube och i reservdels butiker.
Vet faktiskt inte hur svårt det är. Tog bara en polygrip för att kolla om membranet var trasigt, efter jag hade bytt ventilkåpan. Tog sönder locket och tog ur membranet. Kan skicka några bilder imorgon på infästningen för locket. Det kan nog ge dig en idé på hur man gör.
Användarvisningsbild
av PalleH
Ja tack! Gärna 👍 ett mått på membranet hade varit bra med. De var ju inte så tydliga med vilken motor det passade till på Aliexpress,skrev typ v70. Hittar du något oem nummer hade också varit toppen.
av Gutten23
PalleH skrev:Ja tack! Gärna 👍 ett mått på membranet hade varit bra med. De var ju inte så tydliga med vilken motor det passade till på Aliexpress,skrev typ v70. Hittar du något oem nummer hade också varit toppen.
31461860
Det är utbytt artikelnummer. Bara du säger det där, så ser dom att det är utbytt. Då får du rätt del iallafall. När du tar loss locket behöver du böja ut locket lite.
Bilagor
IMG_3886.jpeg
IMG_3886.jpeg (2.84 MiB) Visad 3147 gånger
IMG_3885.jpeg
IMG_3885.jpeg (2.03 MiB) Visad 3147 gånger
IMG_3884.jpeg
IMG_3884.jpeg (1.87 MiB) Visad 3147 gånger
Användarvisningsbild
av PalleH
Stort tack! När du menar böja ut locket då menar vevhusventilationen locket, inte membran locket?
Oem nummret är alltså till vevhusventilationen locket?
Tack än en gång!🙏
av Gutten23
Varsågod! Locket till membranet, alltså det svarta runda locket där slangen från insuget går in i vevhusventilationen, behöver tas av försiktigt. Använd ett tunt verktyg för att försiktigt bända ut locket samtidigt som du drar det mot dig.
Bilagor
IMG_3893.jpeg
IMG_3893.jpeg (73.69 KiB) Visad 2073 gånger
230fk går snålt

Där är ytterligare en bild från en[…]

Köp en "ny" stol från skroten[…]

OEM är Ford inte Volvo. Köp inte den bil[…]

Så enkelt som att välja femman för[…]