- sön 14 sep 2008, 21:39
Problemet med olja från kompressorerna tror jag är åtgärdat. Det var väldigt omdiskuterat för några år sedan, vissa sa att det var ett jätteproblem, andra sa att problemet inte ens existerade...vem som hade rätt vet jag inte men jag tror att kompressorteknikerna har fått ordning på det nu.
Mvh
/Fred
CarMan skrev:Ja dom där gas spjällen har det skrivits en del om... Men jag har personligen ALDRIG haft ett enda fall dör dom krånglat på en gasbil. Så jag hoppas verkligen att ni vet vad ni skriver, o inte bar slänger ur er nått...Jag har personligen haft problemet med spjällhuset och varför skulle det vara mindre problem med dem i gasbilarna? Det är ju den mekaniska konstruktionen av spjällen som är katastrofalt dålig och vilket bränsle man kör på har inget alls med det att göra! Spjällhuset sitter ju före den punkt där bränslet blandas in i ekvationen.
för övrigt så kan gasregulatorn ta stryck om det komer för mycke olja med från tankningen in i bilen. (en mack med slitna kompressorer sölar ner bilens tank med kompressor olja & detta kan de flera olika driftstörningar)
Problemet med olja från kompressorerna tror jag är åtgärdat. Det var väldigt omdiskuterat för några år sedan, vissa sa att det var ett jätteproblem, andra sa att problemet inte ens existerade...vem som hade rätt vet jag inte men jag tror att kompressorteknikerna har fått ordning på det nu.
Mvh
/Fred
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76