Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

var finns relät som har hand om den elektroniska startspärren??
Fundrade om de e den som jävlas då varningslampan lyser då bilen e igång.. men de händer bara imellanåt ,, men dock jävligt irriterande,,
volvo servicen i Vasa Finland, vill ha 100 euro ( ca 1000 Kr.)
lite onödigt blodigt.. :x
av Ozzy86an
Tjena! Har samma problem i min. Dom sa att nycklarna behövde kodas om bara.... 1000kr?
av S40T4
Det finns en reläsats på Volvo som man monterar till tändningslåset för att avhjälpa problemet ni beskriver.
Användarvisningsbild
av MartinS
S40T4 skrev:Det finns en reläsats på Volvo som man monterar till tändningslåset för att avhjälpa problemet ni beskriver.
Vet du något mer om den? Artikelnummer, pris eller någon som helst mer information?

/Martin
Tjenare.
Snackade med en kille på Volvo som sa att antennringen runt tändningslåset på våra bilar ger ut en svag signal till nyckeln.
Jag fick sätta på tändningen ett par sekunder och sedan starta om bilen för att den skulle släppa.
Detta är uppgraderat nu och om du servar bilen på volvo så finns de en uppgradering 2.0 som ökar denna signal och felet "skall" vara avhjälpt. Kan även byta antennring.

Mina problem har inte kommit tillbaka efter uppgraderingen av mjukvaran men det kan ju vara en tillfällighet.
Hoppas det löser sig.

Mvh
Jimmy

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]