Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoflife
Hallå på er,,

Jag har en S80 här där däcken tar i innerskärmen då jag lägger över fullt.

Bilen har 215/55-16 på sig helt i enlighet med det som står i registret. Trots det sker detta.

Jag har förstått att det finns olika styrstopp till dessa bilar men har inte kommit över information om vilket som passar olika däckdimensioner.

Är det någon härute som har koll på just dessa?

Tanken har också slagit mig att dem kan vara slitna, men då det är min första bil med just denna konstruktionen har jag inte koll på en dessa har en tendens att slitas ut.
av Storfot
Är ET också original?
Om stoppen bara är slitna så att det precis tar i så har jag för mig att det går att skifta sida eftersom de slits snett. Men jag kan minnas fel.
av volvoflife
Storfot skrev: ons 14 aug 2024, 12:17 Är ET också original?
Om stoppen bara är slitna så att det precis tar i så har jag för mig att det går att skifta sida eftersom de slits snett. Men jag kan minnas fel.

Skulle mycket väl kunna vara så eftersom det blir mer åt ett håll än åt andra.

Sedan gällande ET är jag osäker, men fälgarna är Volvo original alu, kan inte namnet på dessa till S80. Får annars kolla ET om det inte hjälper att byta plats eller helt byta stoppen.

Bilen har gått 28500 mil så det vore fullt rimligt för dem att vara utslitna vid det här laget.

Stort tack för ett bra svar i vilket fall!
Fram lykta lyser rosa...

Tjenare Högra framlykta ljus har blivit rosa.[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Såg trafikinformation senast idag.

Luktar avgaser i kupen

Som sagt, det räcker med en okulär kontr[…]

Elpriset

Kollade på min app för styrningen av el[…]