Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan,
Jag skulle koppla in en led-ramp på en XC90 2011, när jag var vid vänster framlykta och pillade så såg jag en liten kontakt som satt under lyktan, jag tog bort den av ren nyfikenhet och funderade på om den tillhörde lyktan på något sätt.
Satte sedan tillbaka den och fortsatte med att mäta efter helljussignalen där jag skulle tjuva mig in till relät.

Efter att allt var inkopplat så vred jag på tändningen men möts av ”SRS-Airbag service snarast”.
Led-rampen fungerade som den skulle, så jag kopplade in vida för att se varför jag nu hade detta meddelande i displayen.
Där fanns det en rad som beskrev att krocksensor vänster fram hade varit ur funktion vid något tillfälle (den visade dock grönt ljus, att den funkar just nu men sparar väl meddelandet om den tidigare varit ur funktion).
Jag klickar mig in på meddelandet och ser ju då en bild på hur krocksensorn ser ut, och inser att det var ju den jag tog ut kontakten till och är orsaken till airbag-meddelandet.

Så frågan är hur jag går vidare för att få bort det igen? Borde väl gå via VIDA antar jag?
Jag är inte så van vid att använda det och hittade inte riktigt något om att radera meddelanden etc.

Tack på förhand.

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]