- tis 30 jul 2024, 14:30
Hallå! Jag blir nt klok på min bil, jag va ute och körde på motorvägen för nån vecka sedan och märke att bilen vill ”dö” när jag varvade över 2000 varv så fick rulla in till ett rastställe och kolla om jag såg något uppenbart men det gjorde jag nt, sen när jag stog där kunde jag bara varva till 2000 varv och om jag gasade mer så stendog bilen och gock inte att starta på 5min sen när jag fick igång den igen så va det samma sak igen och igen. Sedan när jag bogserat hem bilen testkörde jag och då gick den som den ska men sen dagen efter så stegdog den totalt och nt hoppas igång efter det! Får ingen gnista eller soppa har ström till tändspole och spridare men inte längre än så, har bytt allt man kan tänka sig
Vevaxelgivare
Tändmodul
Tändspole
Stift
Tändkablar
Fördelarlock
Rotor
Tänd och bränslebox
Tändningslåskontakten
Och allt utan något resultat så tänkte höra om det är någon här som kanske har någon ide om man som kan vara fel! OBS kamrem står rätt och ej pillat med svönghjulet!!!
Gäller som sagt en 740 90 med B230FT lh.2,4
Tack på förhand!
Vevaxelgivare
Tändmodul
Tändspole
Stift
Tändkablar
Fördelarlock
Rotor
Tänd och bränslebox
Tändningslåskontakten
Och allt utan något resultat så tänkte höra om det är någon här som kanske har någon ide om man som kan vara fel! OBS kamrem står rätt och ej pillat med svönghjulet!!!
Gäller som sagt en 740 90 med B230FT lh.2,4
Tack på förhand!