- lör 27 jul 2024, 13:00
Kopplingspedalen fastnar när man släpper upp kopplingen precis efter dragläget. Dock säg är det att stort glapp i pedalen när man trycker ner den och bilen börjar koppla ur. När jag fått i växeln, ibland går det bättre vid uppväxling, ibland får man tvinga i växeln, är det nästa inget dragläge. Man har typ 5cm från botten läget tills den fastnar då man kopplar ur. sen får jag manuellt peta upp pedalen med foten, då stannar den kvar.
Det började med att pedalen gjorde en paus efter dragläget innan den åkte upp. sen började den stanna. ibland så funkar pedalen hela vägen upp, dock finns det här glappet utan motstånd. Inget luktar bränt. eller låter konstigt om jag inte petar upp pedalen, men antar att man inte ska köra den så. Tills man lagat felet.
Bromsvätskan är inte bytt på jätte länge, dock inget läckage då nivån inte minskat. Har känt på returfjädern hittar inget konstigt.
Vad kan felet vara?
Det började med att pedalen gjorde en paus efter dragläget innan den åkte upp. sen började den stanna. ibland så funkar pedalen hela vägen upp, dock finns det här glappet utan motstånd. Inget luktar bränt. eller låter konstigt om jag inte petar upp pedalen, men antar att man inte ska köra den så. Tills man lagat felet.
Bromsvätskan är inte bytt på jätte länge, dock inget läckage då nivån inte minskat. Har känt på returfjädern hittar inget konstigt.
Vad kan felet vara?
Volvo V70 2,5ft -2011