- fre 28 jun 2024, 19:54
bensinskalle skrev: ↑fre 28 jun 2024, 19:43 Nu hänger jag inte riktigt med i svängarna, vilket lager är det du menar Yaniz? Jag trodde att man får med lager om man byter hela remskivan med magnetkoppling och allt, eller ingår inte lagret i t.ex. denna? Hallå där, kolla in NRF Magnetkoppling till AC i AUTODOC-appen https://m.autodoc.se/nrf/20485305Nej, jag tror inte det är kompressorn. Naturligtvis kan du köpa ny magnetkoppling med nytt lager, men du kan enkelt byta lagret i den gamla magnetkopplingen. Det är ett känt fenomen att lagret är av undermålig kvalitet som brukar lägga av efter ca: 15.000-20.000 mil. Men det är ditt val, du gör som du vill.
Eller menar du själva axellagret till kompressorn bakom remskivan och magnetkopplingen?
Nu under dagen har jag funderat mer och mer på om det inte är lagret/ lagren i själva kompressorn som är dåliga trots allt. Magnetkopplingen är säkert sliten den också, men eftersom det låter hela tiden när ac:n är igång, det luktar inte bränt från kopplingen eller så, och det blir knäpptyst när ac:n är avstängd så känns det som att det är själva kompressorn. Men jag ska försöka mog på att mecka isär lite och känna på sakerna först, det hade ju varit lite trevligare om jag slipper byta hela kompressorn…
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.