- lör 08 jun 2024, 11:50
#1580677
lennarte skrev:Vi har tänkt att gå över till timpris framöver. Läste ovan om "gridrewards", funkar det med vårat relativt lilla batteri? Elbilar har ju oftast mer än 50 kWh, vårt är på 10 kWh. Kollade på räkningen nu på morronen. Vi sålde förra månaden el för 81,64 kr (c:a en vecka). Denna månads el förbrukning ligger nu 90% under förra årets förbrukning vid samma tid. Håller den kalkylen så skulle vi få en elräkning på c:a 100 kr (fasta avgifter tillkommer förstås c:a 1200 kr ) + då det vi säljer. Som då borde bli c:a 3 - 400 kr. Ska bli spännande och se om jag räknat rättDet jag märkt är väl snarare att det har större betydelse kring hur snabbt man kan ladda. De flesta tillfällena med grid reward är på runt 30 minuter. När vi laddar/har vår andrabil inkopplad som bara kan ta emot på en fas så får vi mindre GR. Alltså på de tider som GR är aktivt hinner bilen inte ladda lika mycket som den andra som klarar 3-fas.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13