Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Att få vatten i bensinen när vi redan har alkohol i densamma (Alkohol tar upp vatten
).

Innehåller 98 oktan någon som helst alkohol ? De 5 % som finns i 95 är ju tydligt redovisade, men 98 sägs ju vara utan inblandning...
Personligen slår jag i någon liter E85 ett par gånger om året i stället för K-sprit..det blir mycket billigare..

/Thomas
av Infide
Vad kostar en flaska K-sprit? 40 kr? För en fulltank? Per år, knappt värt besväret att flytta bilen till en annan pump för att tanka E85 när K-spriten nästan är gratis för den erfoderliga mängd som krävs...
Användarvisningsbild
av Funk
Vad kostar en flaska K-sprit? 40 kr? För en fulltank? Per år, knappt värt besväret att flytta bilen till en annan pump för att tanka E85 när K-spriten nästan är gratis för den erfoderliga mängd som krävs...
Det är jobbigare att gå in på tappen och handla än att bara byta handtag på pumpen där jag brukar tanka...Och pratar vi rengöring (som tråden handlar om) och inte bara frostskydd så handlar det om att göra det oftare än en gång om året.
Men kärnfrågan är väl om 98 oktan innehåller alkohol alls, på sommaren gör den inte det, och jag kan inte hitta någon info om att det blandas i vintertid. 95 innehåller 5% året om..

/Thomas
av jbl
98 oktan har ingen etanol i sig.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]